Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της
Επικρατείας απέρριψε (απόφαση 2151/2015, κ.λπ.) τις αιτήσεις της ΑΔΕΔΥ, που ζητούσε να ακυρωθούν ως
αντισυνταγματικές, αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
(ΕΣΔΑ), το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, την ευρωπαϊκή
και ελληνική νομοθεσία και νομολογία, οι υπουργικές αποφάσεις του 2013 που
αφορούσαν τη διαθεσιμότητα και τη κινητικότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου
τομέα, των ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Αναλυτικότερα, από την
Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, η ΑΔΕΔΥ ζητούσε να ακυρωθούν δύο
αποφάσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης του 2013 με τις οποίες εισήχθη
η διαδικασία και τα κριτήρια διαθεσιμότητας και κινητικότητας.Παράλληλα,
ζητούσε να ακυρωθούν 25 κοινές υπουργικές αποφάσεις με τι οποίες καταργήθηκαν
πλέον των 6.000 οργανικών θέσεων σε διάφορα υπουργεία, οργανισμούς του
Δημοσίου, ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Η ΑΔΕΔΥ υποστήριζε,
μεταξύ των άλλων, ότι οι επίμαχες υπουργικές αποφάσεις προσκρούουν σε σωρεία
Συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι αυτές που αφορούν την ισότητα των πολιτών,
την προστασία της αξίας του ανθρώπου, το δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της
προσωπικότητας, ενώ παραβιάζουν και άλλα άρθρα του Συνταγματικού χάρτη όπως
είναι το 74 που δεν επιτρέπει την δημοσίευση σε νόμο άσχετων διατάξεων με τον
τίτλο και το περιεχόμενό του, το άρθρο 103 το οποίο προστατεύει τους δημοσίους
υπαλλήλους, κ.λπ.
Τέλος, η Ολομέλεια του
ΣτΕ απέρριψε τους ισχυρισμούς της ΑΔΕΔΥ ως αβάσιμους, απαράδεκτους και
αόριστους.
Σε ισχύ η διαθεσιμότητα στο Δημόσιο
Φρένο στον αγώνα κατά της διαθεσιμότητας και
κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων έβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η Ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου απέρριψε ως
αβάσιμους, απαράδεκτους ή και αόριστους τους ισχυρισμούς της ΑΔΕΔΥ, η οποία
είχε προσφύγει προκειμένου να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές οι υπουργικές
αποφάσεις του 2013 που αφορούσαν τη διαθεσιμότητα και τη κινητικότητα των
υπαλλήλων του Δημοσίου τομέα, των ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Ειδικότερα, η ΑΔΕΔΥ με τις προσφυγές της ζητούσε
να ακυρωθούν δύο αποφάσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις οποίες
εισάγεται η διαδικασία και τα κριτήρια διαθεσιμότητας και κινητικότητας.
Με δεύτερη προσφυγή ζητούσε να ακυρωθούν 25 κοινές υπουργικές αποφάσεις
με τι οποίες καταργούνται πλέον των 6.000 οργανικών θέσεων σε διάφορα
υπουργεία, οργανισμούς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Η ΑΔΕΔΥ είχε υποστηρίξει πως οι επίμαχες υπουργικές
αποφάσεις προσκρούουν σε σωρεία Συνταγματικών διατάξεων, όπως είναι αυτές που
αφορούν την ισότητα των πολιτών, την προστασία της αξίας του ανθρώπου, το
δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας.
Αντωνία Ξυνού
ΣτΕ: Συνταγματική η
διαθεσιμότητα και κινητικότητα του 2013
Συνταγματική είναι σύμφωνα με την απόφαση του
Συμβουλίου Επικρατείας η διαθεσιμότητα και η κινητικότητα που είχε επιβληθεί το
2013 στους υπαλλήλους του Δημοσίου τομέα, των ΝΠΔΔ, κ.λπ . Με αποφάσεις της
(2151/2015 κα) η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε την αίτηση της ΑΔΕΔΥ που ζητούσε να
ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές, και αντίθετες στην ΕΣΔΑ οι υπουργικές
αποφάσεις του 2013 που αφορούσαν τη διαθεσιμότητα και τη κινητικότητα των
υπαλλήλων του Δημοσίου τομέα, των ΝΠΔΔ, κ.λπ.
Η ΑΔΕΔΥ ζητούσε να ακυρωθούν δύο αποφάσεις του
υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τις οποίες εισάγεται η διαδικασία και τα
κριτήρια διαθεσιμότητας και κινητικότητας. Με τη δεύτερη προσφυγή ζητεί να
ακυρωθούν 25 κοινές υπουργικές αποφάσεις με τι οποίες καταργούνται πλέον των
6.000 οργανικών θέσεων σε διάφορα υπουργεία, οργανισμούς του Δημοσίου, ΝΠΔΔ,
κ.λπ. Οι σύμβουλοι της Επικρατείας απέρριψαν τους ισχυρισμούς της ΑΔΕΔΥ ως
αβάσιμους και απαράδεκτους, ενώ άλλους ως αόριστους.
Παναγιώτης Στάθης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου