Οι
απολύσεις στο Δημόσιο θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, ενώ
θα πρέπει να καταρτιστεί και στη συνέχεια να ψηφιστεί από τη Βουλή το νέο
νομοθετικό πλαίσιο που θα αφορά την αξιολόγηση αλλά και το νέο μισθολόγιο.
Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων
αλλά και η θεσμοθέτηση του νέου συστήματος που θα εφαρμοστεί από το 2015, η
κατάρτιση του νέου μισθολογίου αλλά και οι υπολειπόμενες 6.500 απολύσεις μέχρι
το τέλος του έτους είναι τα τρία «καυτά» θέματα στη... φθινοπωρινή ατζέντα του
υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη.
Με
την έλευση της τρόικας τα τρία αυτά ζητήματα αναμένεται να βρεθούν στο
επίκεντρο των συζητήσεων, καθώς οι μεν απολύσεις θα πρέπει να ολοκληρωθούν
μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, ενώ θα πρέπει να καταρτιστεί και στη συνέχεια να
ψηφιστεί από τη Βουλή το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα αφορά την αξιολόγηση
αλλά και το νέο μισθολόγιο.
Ήδη
το ζήτημα της αξιολόγησης, στο μεταβατικό στάδιο που ισχύει μέχρι σήμερα,
αποτέλεσε τον τελευταίο μήνα μείζον θέμα ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων σε
πολιτικό επίπεδο αλλά και από την ΑΔΕΔΥ και την ΠΟΕ-ΟΤΑ.
Τελικώς το θέμα
επιλύθηκε σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο από τους κ. Σαμαρά και Βενιζέλο, αφού
συμφωνήθηκαν κάποιες προσθήκες που «εκτόνωσαν» την κατάσταση. Το ζήτημα βεβαίως
εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς τον Οκτώβριο αναμένεται να
συζητηθεί η κύρια προσφυγή της ΑΔΕΔΥ. Μέχρι τότε το ΣτΕ έχει αποφανθεί με
προσωρινή διαταγή ότι η αξιολόγηση συνεχίζεται κανονικά. Στην κατεύθυνση αυτή
και δεδομένου ότι υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω αποχής των υπαλλήλων από τη
διαδικασία που είχε κηρύξει η ΑΔΕΔΥ, σε σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε από τη
Βουλή το υπουργείο όρισε νέες καταληκτικές ημερομηνίες βάσει των οποίων μέχρι
την 1η Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχει εκδοθεί η απόφαση επιμερισμού των ποσοστών.
Στις
αρχές Σεπτεμβρίου θα είναι έτοιμο και το προσχέδιο του νομοθετικού πλαισίου για
το νέο μισθολόγιο που θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2015 στο Δημόσιο. Ηδη,
τα συναρμόδια υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών
επεξεργάζονται τις τελευταίες λεπτομέρειες προκειμένου το νομοσχέδιο να είναι έτοιμο
προς ψήφιση τον Οκτώβριο. Η «φιλοσοφία» του νέου μισθολογίου συνοψίζεται στη
διεύρυνση της μισθολογικής διαφοράς μεταξύ των υπαλλήλων πανεπιστημιακής
εκπαίδευσης και εκείνων με δευτεροβάθμια ή υποχρεωτική εκπαίδευση, χωρίς ωστόσο
να αλλάξει το δημοσιονομικό κόστος. Παράλληλα, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα
νέο καθεστώς στον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνει το Δημόσιο τους υπαλλήλους
και να συνδεθούν αυτές οι αλλαγές με τη νέα μέθοδο αξιολόγησης, καθώς
εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης «μπόνους» στους «άριστους» και αποδοτικούς.
Οι
υπολειπόμενες 6.500 απολύσεις μέχρι το τέλος του έτους συζητήθηκαν στο πλαίσιο
της πρόσφατης σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων.
Κατά
τη σύσκεψη συμφωνήθηκε ότι η πλειονότητά τους θα πρέπει να προέλθει από
επιόρκους, πλαστά πιστοποιητικά, παράνομες μετατροπές συμβάσεων αλλά και από
τον συνυπολογισμό των περίπου 1.800 συμβασιούχων που απασχολούντο, κυρίως στους
ΟΤΑ, βάσει προσωρινών διαταγών και πλέον βρίσκονται εκτός Δημοσίου με
δικαστικές αποφάσεις.
Πέραν
αυτών των δεξαμενών, οι απολύσεις θα συμπληρωθούν από όσους «διαθέσιμους» μετά
τη λήξη του οκταμήνου δεν τοποθετηθούν σε νέες θέσεις, καθώς και από τη μείωση
του προσωπικού σε «μεγάλα» Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου.
Πηγή
Πηγή
Τι προβλέπεται για
το 15% των υπαλλήλων που θα λάβουν «κάτω από τη βάση»
Οι τροποποιητικές αλλαγές του νόμου της αξιολόγησης, αναφορικά
με τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι δεν θα αξιολογηθούν θετικά,
δημοσιεύθηκαν σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, για όσους υπαλλήλους ενταχθούν στο ποσοστό του 15% όσων λάβουν χαμηλή βαθμολόγηση, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η συμμετοχή τους σε πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ, ή την επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές δια βίου μάθησης, αλλά και την εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας. Παράλληλα αποκλείεται οποιαδήποτε δυσμενή υπηρεσιακή ή μισθολογική συνέπεια.
Ακόμη, ο νόμος ορίζει ότι το ισχύον σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013, καθώς και ότι εφόσον η αξιολόγηση του έτους κατά το πάγιο σύστημα που θα ισχύσει είναι καλύτερη της αξιολόγησης του έτους 2013 με το μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, η καλύτερη αξιολόγηση του έτους 2014 ισχύει και για το 2013. Επιπλέον η δυσμενέστερη αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή αφαιρείται από τον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη και μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις το συνδικαλιστικό κίνημα συνεχίζει να αντιδρά απέναντι στην αξιολόγηση με τις ποσοστώσεις. Η ΑΔΕΔΥ επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για μια αξιολόγηση η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας «δεξαμενής» προς απόλυση υπαλλήλων τα επόμενα χρόνια. Ακόμη, δεν είναι λίγοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που ανησυχούν ότι η διαδικασία αξιολόγησης, θα έρθει να συνδεθεί με τις αποδοχές κάθε εργαζομένου. Επομένως υπάρχει η καχυποψία ότι η χαμηλή βαθμολόγηση, θα συνδεθεί στο μέλλον με περικοπές.
Η διάταξη του νέου νόμου αναφέρει: «Σε περίπτωση που το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης επιμερισμού, δεν άσκησε τα καθήκοντά του στην αντίστοιχη θέση κατά το έτος αξιολόγησης, η απόφαση επιμερισμού εκδίδεται από το όργανο που υπηρετεί κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης κατόπιν πρότασης των προϊσταμένων, οι οποίοι κατά το έτος αξιολόγησης ενεργούν ως αξιολογητές.»
«Τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου συνίστανται ενδεικτικά στα εξής:
α) Συμμετοχή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ ή άλλου πιστοποιημένου φορέα επιμόρφωσης.
β) Επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές δια βίου μάθησης.
γ) Ανάπτυξη ορισμένης δεξιότητας.
δ) Βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, που άπτονται της εργασίας, της συμπεριφοράς κ.ο.κ..
ε) Εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας».« Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 προθεσμίας η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων, η περαιτέρω διαδικασία, της εισήγησης και αξιολόγησης των υπαλλήλων, δεν αναστέλλεται.
Στην περίπτωση αυτή τα στοιχεία των αξιολογούμενων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, κατηγορία και κλάδος, βαθμός και τίτλος θέσης), καθώς και η περίοδος αξιολόγησης συμπληρώνονται επί του εντύπου αξιολόγησης από την αρμόδια υπηρεσία προσωπικού».
«Οι εκθέσεις αξιολόγησης έτους 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013 (Α” 167) και δεν θα επιφέρουν καμία άλλη δυσμενή έννομη συνέπεια, μισθολογικού, υπηρεσιακού ή άλλου χαρακτήρα για τους αξιολογούμενους υπαλλήλους, β) Το σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων του π.δ. 318/1992, όπως ισχύει, εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013. Εφόσον η αξιολόγηση του έτους κατά το πάγιο σύστημα που θα ισχύσει είναι καλύτερη της αξιολόγησης του έτους 2013 με το μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, η καλύτερη αξιολόγηση του έτους 2014 ισχύει και για το 2013. Η δυσμενέστερη αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή αφαιρείται από τον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου.»
«Έως την 1η Σεπτεμβρίου 2014 εκδίδεται η απόφαση επιμερισμού ποσοστών. Εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου συντάσσεται η αυτοαξιολόγηση, μετά το πέρας του οποίου συντάσσονται εντός δεκαπέντε ημερών οι εισηγήσεις, εφόσον απαιτούνται, και εντός μηνός από το πέρας της προθεσμίας συμπλήρωσης της αυτοαξιολόγησης ή της εισήγησης, εφόσον απαιτείται, συντάσσονται οι εκθέσεις αξιολόγησης από τους αξιολογητές».
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, για όσους υπαλλήλους ενταχθούν στο ποσοστό του 15% όσων λάβουν χαμηλή βαθμολόγηση, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η συμμετοχή τους σε πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ, ή την επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές δια βίου μάθησης, αλλά και την εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας. Παράλληλα αποκλείεται οποιαδήποτε δυσμενή υπηρεσιακή ή μισθολογική συνέπεια.
Ακόμη, ο νόμος ορίζει ότι το ισχύον σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013, καθώς και ότι εφόσον η αξιολόγηση του έτους κατά το πάγιο σύστημα που θα ισχύσει είναι καλύτερη της αξιολόγησης του έτους 2013 με το μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, η καλύτερη αξιολόγηση του έτους 2014 ισχύει και για το 2013. Επιπλέον η δυσμενέστερη αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή αφαιρείται από τον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη και μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις το συνδικαλιστικό κίνημα συνεχίζει να αντιδρά απέναντι στην αξιολόγηση με τις ποσοστώσεις. Η ΑΔΕΔΥ επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για μια αξιολόγηση η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας «δεξαμενής» προς απόλυση υπαλλήλων τα επόμενα χρόνια. Ακόμη, δεν είναι λίγοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που ανησυχούν ότι η διαδικασία αξιολόγησης, θα έρθει να συνδεθεί με τις αποδοχές κάθε εργαζομένου. Επομένως υπάρχει η καχυποψία ότι η χαμηλή βαθμολόγηση, θα συνδεθεί στο μέλλον με περικοπές.
Η διάταξη του νέου νόμου αναφέρει: «Σε περίπτωση που το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης επιμερισμού, δεν άσκησε τα καθήκοντά του στην αντίστοιχη θέση κατά το έτος αξιολόγησης, η απόφαση επιμερισμού εκδίδεται από το όργανο που υπηρετεί κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης κατόπιν πρότασης των προϊσταμένων, οι οποίοι κατά το έτος αξιολόγησης ενεργούν ως αξιολογητές.»
«Τα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του αξιολογούμενου συνίστανται ενδεικτικά στα εξής:
α) Συμμετοχή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ/ΙΝΕΠ ή άλλου πιστοποιημένου φορέα επιμόρφωσης.
β) Επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές δια βίου μάθησης.
γ) Ανάπτυξη ορισμένης δεξιότητας.
δ) Βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, που άπτονται της εργασίας, της συμπεριφοράς κ.ο.κ..
ε) Εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας».« Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 προθεσμίας η αυτοαξιολόγηση των υπαλλήλων, η περαιτέρω διαδικασία, της εισήγησης και αξιολόγησης των υπαλλήλων, δεν αναστέλλεται.
Στην περίπτωση αυτή τα στοιχεία των αξιολογούμενων (επώνυμο, όνομα, πατρώνυμο, κατηγορία και κλάδος, βαθμός και τίτλος θέσης), καθώς και η περίοδος αξιολόγησης συμπληρώνονται επί του εντύπου αξιολόγησης από την αρμόδια υπηρεσία προσωπικού».
«Οι εκθέσεις αξιολόγησης έτους 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αποτίμησης των προσόντων των υπαλλήλων για τη θέση τους σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 90 και 91 του ν. 4172/2013 (Α” 167) και δεν θα επιφέρουν καμία άλλη δυσμενή έννομη συνέπεια, μισθολογικού, υπηρεσιακού ή άλλου χαρακτήρα για τους αξιολογούμενους υπαλλήλους, β) Το σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων του π.δ. 318/1992, όπως ισχύει, εφαρμόζεται αποκλειστικά για το έτος αξιολόγησης 2013. Εφόσον η αξιολόγηση του έτους κατά το πάγιο σύστημα που θα ισχύσει είναι καλύτερη της αξιολόγησης του έτους 2013 με το μεταβατικό σύστημα αξιολόγησης, η καλύτερη αξιολόγηση του έτους 2014 ισχύει και για το 2013. Η δυσμενέστερη αξιολόγηση στην περίπτωση αυτή αφαιρείται από τον υπηρεσιακό φάκελο του υπαλλήλου.»
«Έως την 1η Σεπτεμβρίου 2014 εκδίδεται η απόφαση επιμερισμού ποσοστών. Εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου συντάσσεται η αυτοαξιολόγηση, μετά το πέρας του οποίου συντάσσονται εντός δεκαπέντε ημερών οι εισηγήσεις, εφόσον απαιτούνται, και εντός μηνός από το πέρας της προθεσμίας συμπλήρωσης της αυτοαξιολόγησης ή της εισήγησης, εφόσον απαιτείται, συντάσσονται οι εκθέσεις αξιολόγησης από τους αξιολογητές».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου