Η απόφασή του
Πρωτοδικείου Αθηνών, έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργία-αποχή που
είχε κηρύξει η ΑΔΕΔΥ από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση
στο Δημόσιο.
Με την απόφαση αυτή το Πρωτοδικείο κάνει δεκτή την αγωγή του Δημοσίου, και αναγνωρίζει ότι η εν λόγω απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ είναι παράνομη και καταχρηστική και την υποχρεώνει να διακόψει την απεργία και να μην κηρύξει στο μέλλον απεργία με τα ίδια αιτήματα.
Η κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ αφορούσε, μεταξύ άλλων, απεργία-αποχή από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αυτοαξιολόγησης, από τη σύνταξη και υποβολή εισηγήσεων και εκθέσεων αξιολόγησης, από τη συμμετοχή σε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης σε κάθε υπουργείο, καθώς και «οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που συνάπτεται με τη διαδικασία αυτή».
Με την απόφαση αυτή το Πρωτοδικείο κάνει δεκτή την αγωγή του Δημοσίου, και αναγνωρίζει ότι η εν λόγω απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ είναι παράνομη και καταχρηστική και την υποχρεώνει να διακόψει την απεργία και να μην κηρύξει στο μέλλον απεργία με τα ίδια αιτήματα.
Η κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ αφορούσε, μεταξύ άλλων, απεργία-αποχή από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αυτοαξιολόγησης, από τη σύνταξη και υποβολή εισηγήσεων και εκθέσεων αξιολόγησης, από τη συμμετοχή σε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης σε κάθε υπουργείο, καθώς και «οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που συνάπτεται με τη διαδικασία αυτή».
Παράνομη και καταχρηστική
έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών την απεργία-αποχή από τη διαδικασία της
αξιολόγησης που είχε προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ και ζητά «να διακοπεί και να
απαγορευτεί η επανάληψή της στο μέλλον με την ίδια ή παρεμφερή μορφή και με τα
ίδια ή παρεμφερή αιτήματα».
Κεντρικό σημείο στο Σκεπτικό της δικαστικής απόφασης είναι ότι «η αμιγώς πολιτική απεργία, δηλαδή εκείνη που επιδιώκει αμιγώς πολιτικούς σκοπούς είναι παράνομη.
Όταν τα αιτήματα της απεργίας συνδέονται με τα εργασιακά, οικονομικά, συνδικαλιστικά ή ασφαλιστικά συμφέροντα των εργαζομένων αλλά η ικανοποίηση των αιτημάτων αυτών ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της πολιτείας και μπορεί να γίνει μόνο με τροποποίηση ισχυόντων ή θέσπιση νέων κανόνων δικαίου, τότε η απεργία έχει μικτό χαρακτήρα, εργασιακό ως προς τα αιτήματα και πολιτικό ως προς τον αποδέκτη.
Η συγκεκριμένη μορφή απεργίας δεν είναι μια συνηθισμένη διεκδικητική απεργία αλλά πρόκειται για απεργίας διαμαρτυρίας. Η τελευταία δεν μπορεί να έχει ως σκοπό την κάμψη της βούλησης των νομοθετικών οργάνων, ούτε μπορεί να διαρκέσει μέχρι η πολιτεία να υποκύψει και να αποδεχθεί τα αιτήματα των απεργών, διαφορετικά, αν έχει τέτοιο σκοπό, είναι παράνομη.
Νόμιμος και θεμιτός σκοπός της απεργίας διαμαρτυρίας είναι η εντονότερη γνωστοποίηση του ζητήματος και η πρόκληση του ενδιαφέροντος της κρατικης εξουσίας και της κοινής γνώμης ώστε να σκηθεί έτσι πίεση στα αρμόδια πολιτειακά όργανα. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού η απεργία διαμαρτυρίας πρέπει να έχει περιορισμένη χρονική διάρκεια, όση απαιτείται για να φθάσει το μήνυμά της στην κρατική εξουσία και στην κοινή γνώμη, διαφορετικά, αν δεν έχει τέτοια διάρκεια, η απεργία διαμαρτυρίας καθίσταται καταχρηστική».
Απεργία-αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης
Την προκήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στο Δημόσιο, σε όλα τα επίπεδα, είχε αποφασίσει η ΑΔΕΔΥ, αρχής γενομένης από τις 30 Αυγούστου και μέχρι τη λήξη της διαδικασίας αξιολόγησης, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά της.
Η απόφαση αφορά, μεταξύ άλλων, απεργία-αποχή από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αυτοαξιολόγησης, από τη σύνταξη και υποβολή εισηγήσεων και εκθέσεων αξιολόγησης, από τη συμμετοχή σε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης σε κάθε Υπουργείο, καθώς και «οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που συνάπτεται με τη διαδικασία αυτή».
Επίσης, η κινητοποίηση αφορά αποχή-απεργία από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και από όλες τις διαδικασίες επαναπροσδιορισμού με νέα κριτήρια της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου του Ν.4250/14.
Κεντρικό σημείο στο Σκεπτικό της δικαστικής απόφασης είναι ότι «η αμιγώς πολιτική απεργία, δηλαδή εκείνη που επιδιώκει αμιγώς πολιτικούς σκοπούς είναι παράνομη.
Όταν τα αιτήματα της απεργίας συνδέονται με τα εργασιακά, οικονομικά, συνδικαλιστικά ή ασφαλιστικά συμφέροντα των εργαζομένων αλλά η ικανοποίηση των αιτημάτων αυτών ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της πολιτείας και μπορεί να γίνει μόνο με τροποποίηση ισχυόντων ή θέσπιση νέων κανόνων δικαίου, τότε η απεργία έχει μικτό χαρακτήρα, εργασιακό ως προς τα αιτήματα και πολιτικό ως προς τον αποδέκτη.
Η συγκεκριμένη μορφή απεργίας δεν είναι μια συνηθισμένη διεκδικητική απεργία αλλά πρόκειται για απεργίας διαμαρτυρίας. Η τελευταία δεν μπορεί να έχει ως σκοπό την κάμψη της βούλησης των νομοθετικών οργάνων, ούτε μπορεί να διαρκέσει μέχρι η πολιτεία να υποκύψει και να αποδεχθεί τα αιτήματα των απεργών, διαφορετικά, αν έχει τέτοιο σκοπό, είναι παράνομη.
Νόμιμος και θεμιτός σκοπός της απεργίας διαμαρτυρίας είναι η εντονότερη γνωστοποίηση του ζητήματος και η πρόκληση του ενδιαφέροντος της κρατικης εξουσίας και της κοινής γνώμης ώστε να σκηθεί έτσι πίεση στα αρμόδια πολιτειακά όργανα. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού η απεργία διαμαρτυρίας πρέπει να έχει περιορισμένη χρονική διάρκεια, όση απαιτείται για να φθάσει το μήνυμά της στην κρατική εξουσία και στην κοινή γνώμη, διαφορετικά, αν δεν έχει τέτοια διάρκεια, η απεργία διαμαρτυρίας καθίσταται καταχρηστική».
Απεργία-αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης
Την προκήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στο Δημόσιο, σε όλα τα επίπεδα, είχε αποφασίσει η ΑΔΕΔΥ, αρχής γενομένης από τις 30 Αυγούστου και μέχρι τη λήξη της διαδικασίας αξιολόγησης, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά της.
Η απόφαση αφορά, μεταξύ άλλων, απεργία-αποχή από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αυτοαξιολόγησης, από τη σύνταξη και υποβολή εισηγήσεων και εκθέσεων αξιολόγησης, από τη συμμετοχή σε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης σε κάθε Υπουργείο, καθώς και «οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που συνάπτεται με τη διαδικασία αυτή».
Επίσης, η κινητοποίηση αφορά αποχή-απεργία από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και από όλες τις διαδικασίες επαναπροσδιορισμού με νέα κριτήρια της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου του Ν.4250/14.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου