Τις καταργήσεις θέσεων στο
δημόσιο και τους ΟΤΑ με απλή υπουργική απόφαση και την ένταξη του προσωπικού σε οκτάμηνη διαθεσιμότητα, δίνει τη δυνατότητα το
άρθρο 90 του πολυνομοσχεδιου που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης στη Βουλή.
Παράλληλα με το ίδιο άρθρο επιτρέπεται η σύσταση θέσεων με ΚΥΑ των υπουργών
Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Αναφορικά με την αξιολόγηση του προσωπικού «συνιστώνται από τον οικείο
κατά περίπτωση Υπουργό Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια στα Υπουργεία, και
τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις», τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους:
«τη βασική και
επαγγελματική εκπαίδευση του υπαλλήλου, την εν γένει εργασιακή και διοικητική
του εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα όπως των υπηρετούντων με οποιαδήποτε σχέση σε
Διεθνείς Οργανισμούς, και σε γραφεία και σε υπηρεσίες που εμπίπτουν στις
διατάξεις του π.δ.63/2005, και την εργασιακή του φυσιογνωμία όπως (δεξιότητες,
ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά
επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες) και τον τρόπο
εισαγωγής στους φορείς της παρ.1.
Να σημειωθεί ότι «σε περίπτωση ισοβαθμίας, λαμβάνεται υπόψη η
οικογενειακή του κατάσταση κατά τα οριζόμενα στην περίπτωση», ενώ «όσοι
επιθυμούν να αποχωρήσουν τίθενται κατά προτεραιότητα σε διαθεσιμότητα χωρίς
αποτίμηση των προσόντων.
Πάντως, «με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να
ορίζονται πρόσθετα ειδικά κριτήρια, ή να διαφοροποιείται η μοριοδότηση των
γενικών κριτηρίων ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας του οικείου φορέα»
Εξαιρέσεις
Κατ’ εξαίρεση δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή
πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν.
1910/1944 (Α΄ 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες
διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των
εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει.
ββ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην
κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., και συνοικεί με αυτόν,
έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
γγ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως ασκεί κατ’
αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει
στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει
δδ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
δυνάμει του παρόντος νόμου.
Τα
άρθρα για διαθεσιμότητα, κινητικότητα
Άρθρο 90
Διαθεσιμότητα
1. Επιτρέπεται να καταργούνται θέσεις ανά κατηγορία, κλάδο ή και
ειδικότητα σε υπουργεία, αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες, αποκεντρωμένες
διοικήσεις, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και
λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του οικείου Υπουργού, σε
εκτέλεση σχετικών αποφάσεων του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, μετά από
τεκμηρίωση που στηρίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης δομών και σχέδια στελέχωσης. Επιτρέπεται
να συνιστώνται θέσεις ανά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα στους παραπάνω
φορείς σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου με απόφαση των
Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
και του οικείου Υπουργού.
2. Εάν καταργηθούν ορισμένες θέσεις του ίδιου κλάδου ή και ειδικότητας,
η επιλογή του προσωπικού που τίθεται σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης θέσης
σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.2 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.
4093/2012, κατά τα ανωτέρω διενεργείται με βάση την αποτίμηση των προσόντων
όλων των υπαλλήλων του κλάδου ή και της ειδικότητας που ανήκουν οι υπό
κατάργηση θέσεις του φορέα, εφόσον υπηρετούν σε υπηρεσίες ή μονάδες που
αξιολογήθηκαν σύμφωνα με την παρ.1 του παρόντος.
Α. Η αποτίμηση προσόντων του υπαλλήλου στηρίζεται σε επί μέρους
κριτήρια που αφορούν τη βασική και επαγγελματική του εκπαίδευση, την εν γένει
εργασιακή και διοικητική του εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα όπως των
υπηρετούντων με οποιαδήποτε σχέση σε Διεθνείς Οργανισμούς, και σε γραφεία και
σε υπηρεσίες που εμπίπτουν στις διατάξεις του π.δ.63/2005, και την εργασιακή
του φυσιογνωμία όπως (δεξιότητες, ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές
ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή
αδικαιολόγητες απουσίες) και τον τρόπο εισαγωγής στους φορείς της παρ.1. Σε
περίπτωση ισοβαθμίας, λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή του κατάσταση κατά τα
οριζόμενα στην περίπτωση ε. Όσοι επιθυμούν να αποχωρήσουν τίθενται κατά
προτεραιότητα σε διαθεσιμότητα χωρίς αποτίμηση των προσόντων.
Β. Η αποτίμηση των προσόντων γίνεται βάσει βαθμολογικής κλίμακας και
αντικειμενικής μοριοδότησης, όπως καθορίζεται από την περίπτωση ε, και η
επιλογή των υπαλλήλων με τα λιγότερα προσόντα που τίθενται σε διαθεσιμότητα
προκύπτει κατά φθίνουσα σειρά από τον βαθμολογικό πίνακα.
Γ. Για την αποτίμηση των προσόντων του υπαλλήλου και την κατάρτιση
βαθμολογικών πινάκων κατά κατηγορία, κλάδο ή και ειδικότητα συνιστώνται από τον
οικείο κατά περίπτωση Υπουργό Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια στα
Υπουργεία, και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Με απόφαση του οικείου Υπουργού
μπορεί να συνιστάται ένα κοινό Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για ομάδα Ν.Π.Δ.Δ.
ανάλογα με τις ανάγκες. Τα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια
συγκροτούνται από ένα μέλος του ΑΣΕΠ ως πρόεδρο, τον προϊστάμενο της Γενικής
Διεύθυνσης ή της Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού του φορέα στον οποίο
συνιστώνται, ως εισηγητή, και ένα προϊστάμενο άλλης Γενικής Διεύθυνσης ή
Διεύθυνσης του ίδιου φορέα, με τους αναπληρωτές τους. Τα Τριμελή Ειδικά
Υπηρεσιακά Συμβούλια που συγκροτούνται στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις είναι
αρμόδια για τους μόνιμους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους με σχέση ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄και Β΄βαθμού και
των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών
μπορεί να συγκροτείται για έναν ή περισσότερους ΟΤΑ διακριτό τριμέλες Ειδικό
Υπηρεσιακό Συμβούλιο ανάλογα με τις ανάγκες. Σε περίπτωση που συγκροτείται
τριμέλες Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για περισσότερα ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ οι προϊστάμενοι
της Γενικής Διεύθυνσης ή της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού προέρχονται από
το μεγαλύτερο σε αριθμό προσωπικού ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ που υπάγεται σε αυτά.
Εάν δεν είναι δυνατή η συγκρότηση Τριμελούς Ειδικού Υπηρεσιακού
Συμβουλίου στον φορέα, λόγω έλλειψης Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού ή άλλης
Διεύθυνσης, η αποτίμηση των προσόντων διενεργείται από το Τριμελές Ειδικό
Υπηρεσιακό Συμβούλιο του εποπτεύοντος φορέα.
Δ. Κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 2 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
αα) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή
πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν.
1910/1944 (Α΄ 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες
διατάξεις του ν. 1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των
εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει.
ββ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην
κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., και συνοικεί με αυτόν, έχει
αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
γγ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως ασκεί κατ’
αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει
στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει
δδ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
δυνάμει του παρόντος νόμου.
Ε. Η διαδικασία αποτίμησης των προσόντων, τα αναγκαία δικαιολογητικά, ο
αριθμός των μορίων που αντιστοιχούν στα επιμέρους κριτήρια μεταξύ των οποίων
λαμβάνεται υπόψη και ο τρόπος εισαγωγής στους φορείς της παρ. 1, τα λοιπά
ειδικότερα θέματα της αποτίμησης των προσόντων και τα ζητήματα λειτουργίας των
Τριμελών Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
ΣΤ. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να
ορίζονται πρόσθετα ειδικά κριτήρια, ή να διαφοροποιείται η μοριοδότηση των
γενικών κριτηρίων ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας του οικείου φορέα.
3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 101 του ν. 3528/2007 αντικαθίσταται ως
εξής:
«2. Η διαθεσιμότητα διαρκεί οκτώ (8) μήνες μετά την πάροδο των οποίων ο
υπάλληλος απολύεται.»
4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 105 του ν. 3584/2007 αντικαθίσταται ως
εξής:
«2. Η διαθεσιμότητα διαρκεί οκτώ (8) μήνες μετά την πάροδο των οποίων ο
υπάλληλος απολύεται.»
5. Η περίπτωση 2 της υποπαραγράφου Ζ2 της παραγράφου Ζ του άρθρου
πρώτου του ν. 4093/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διαθεσιμότητα της προηγούμενης περίπτωσης διαρκεί οκτώ (8) μήνες
και στον υπάλληλο καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του, σύμφωνα με
τις κείμενες διατάξεις.»
6. Οι διατάξεις των παραγράφων 3, 4 και 5 έχουν εφαρμογή για τους
τιθέμενους σε διαθεσιμότητα μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Άρθρο 91
Κινητικότητα
1. Η περ.1 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του
ν.4093/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«Επιτρέπεται: α) η μετάταξη μόνιμων πολιτικών υπαλλήλων και η μεταφορά
υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε
υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών,
των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού και
των λοιπών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και β) η μεταφορά
υπαλλήλων που διατηρούν τη δημοσιοϋπαλληλική τους ιδιότητα των νομικών προσώπων
ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο δημόσιο τομέα σε άλλες υπηρεσίες
του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού και των
λοιπών Ν.Π.Δ.Δ. όταν επιβάλλεται από το συμφέρον της υπηρεσίας υποδοχής, ιδίως
για την κάλυψη άμεσων υπηρεσιακών αναγκών και την καλύτερη αξιοποίηση του
ανθρώπινου δυναμικού. Η μετάταξη ή μεταφορά του υπαλλήλου πρέπει να
ανταποκρίνεται στην εργασιακή φυσιογνωμία του όπως δεξιότητες, ή επιδόσεις,
ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά
επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες, λαμβανομένων
υπόψη των περιγραμμάτων θέσεων, εφόσον υπάρχουν, και των τυχόν αιτήσεων
προτίμησης.
Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορεί να
μεταφέρεται για τον ίδιο λόγο σε Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα. Για την εφαρμογή
της παρούσας υποπαραγράφου, ως δημόσιος τομέας νοείται αυτός που έχει
οριοθετηθεί με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, όπως ίσχυε πριν τη θέση σε
ισχύ του άρθρου 51 του ν. 1892/1990, συμπεριλαμβανομένων όλων των φορέων που
απαριθμούνται ειδικότερα στο άρθρο 14 παρ. 1 του ν. 2190/1994 και μη
εξαιρουμένων των περιπτώσεων που απαριθμούνται στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου,
όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009. Τα
νομικά πρόσωπα του Κεφαλαίου Β` όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 5 του άρθρου 1
του ν. 3429/2005 δεν καταλαμβάνονται από τις διατάξεις της παρούσας
υποπαραγράφου.
Η μετάταξη ή μεταφορά των υπαλλήλων της προηγούμενης παραγράφου είναι
υποχρεωτική και γίνεται χωρίς αίτηση τους σε υφιστάμενες κενές θέσεις ή σε
θέσεις που συστήνονται με την πράξη μετάταξης ή μεταφοράς στον κλάδο ή στην
ειδικότητα στους οποίους μετατάσσεται ή μεταφέρεται ο υπάλληλος. Οι
μετατασσόμενοι ή μεταφερόμενοι πρέπει να κατέχουν τα τυπικά προσόντα του κλάδου
ή της ειδικότητας των θέσεων στις οποίες μετατάσσονται ή μεταφέρονται. Η
μετάταξη ή μεταφορά μπορεί να διενεργείται και σε κενή ή συνιστώμενη θέση
συναφούς ή παρεμφερούς κλάδου ή ειδικότητας, της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας,
εφόσον ο υπάλληλος κατέχει τα τυπικά προσόντα του κλάδου ή της ειδικότητας στον
οποίο μετατάσσεται ή μεταφέρεται. Εφόσον ο υπάλληλος συναινεί, η μετάταξη ή
μεταφορά του μπορεί να γίνεται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας. Η μετάταξη
εκπαιδευτικού μπορεί να διενεργείται και σε κενή ή συνιστώμενη θέση μη συναφούς
κλάδου ιδίας κατηγορίας.
Σε περίπτωση μετάταξης ή μεταφοράς υπαλλήλων σε συνιστώμενες θέσεις και
για όσο χρόνο υφίστανται αυτές δεν πληρούται ίσος αριθμός θέσεων μόνιμου ή με
σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού των οικείων φορέων
υποδοχής.»
2. Η περ. 4 της υποπαραγράφου Ζ.1 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου
του ν.4093/2012 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο αρμόδιος Υπουργός ή ο Πρόεδρος Ανεξάρτητης Αρχής γνωστοποιεί τις
κενές θέσεις κατά κατηγορίες, κλάδους ή και ειδικότητες και το πλεονάζον
προσωπικό σύμφωνα με την παράγραφο 2 του προηγούμενου άρθρου, όπως προκύπτουν
από τις εκθέσεις αξιολόγησης και τα σχέδια στελέχωσης των φορέων στο τριμελές
συμβούλιο του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011.
Εντός δέκα ημερών από τη σχετική εντολή του Υπουργού Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης το τριμελές συμβούλιο του άρθρου 5
παρ. 3 του ν. 4024/2011 γνωμοδοτεί για τον αριθμό και τα απαιτούμενα προσόντα
των υπαλλήλων κατά κατηγορίες, κλάδους ή και ειδικότητες που θα μετακινηθούν
στους φορείς υποδοχής κατά σειρά προτεραιότητας.
Ακολούθως, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης, εκδίδει σχετική ανακοίνωση, λαμβάνοντας υπόψη τη γνωμοδότηση του
τριμελούς συμβουλίου, τις ανάγκες των φορέων και τις προτεραιότητες πολιτικής
στελέχωσης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και με την
οποία καθορίζονται οι θέσεις που θα καλυφθούν, τα προσόντα των υπάλληλων που
απαιτούνται, σύμφωνα με τα οικεία περιγράμματα θέσεων, εφόσον υπάρχουν, για
τους κλάδους ή τις ειδικότητες στους οποίους πρόκειται να μεταταχθούν ή
μεταφερθούν, η οποία αποστέλλεται στους φορείς προέλευσης και υποδοχής.
Με την ανακοίνωση ορίζεται αποκλειστική προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών
από τη δημοσίευσή της εντός της οποίας οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι υποβάλλουν
αίτηση μετάταξης / μεταφοράς, καθορίζοντας τη σειρά προτίμησης των φορέων που
επιθυμούν να μεταταχθούν, συνοδευόμενη από πιστοποιητικό υπηρεσιακής κατάστασης
που εκδίδεται από τη Δ/νση Διοικητικού/Προσωπικού του φορέα προέλευσης και από
το οποίο προκύπτει η αποτίμηση των προσόντων των υπαλλήλων, μετά τον έλεγχο της
νομιμότητας πρόσληψης και των πιστοποιητικών και στοιχείων που συγκροτούν το
προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου. Υπάλληλοι των οποίων η διαδικασία πρόσληψης και
τα ως άνω πιστοποιητικά και στοιχεία του υπηρεσιακού τους φακέλου ελέγχονται ως
μη νόμιμα, στερούνται του δικαιώματος μετάταξης ή μεταφοράς.
Το τριμελές συμβούλιο του φορέα υποδοχής εντός προθεσμίας δεκαπέντε
(15) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων επιλέγει τους
υπαλλήλους που θα μεταταχθούν ή μεταφερθούν σε αυτόν και καθορίζει τη σειρά
προτεραιότητάς τους, σύμφωνα με την αποτίμηση των προσόντων τους και το
περίγραμμα της θέσης εφόσον υπάρχει στην οποία θα μεταταχθούν ή
μεταφερθούν. Το τριμελές συμβούλιο λαμβάνει υπόψη την εργασιακή τους
φυσιογνωμία, την εκπαίδευσή τους, τη διοικητική και εργασιακή τους εμπειρία και
τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού μητρώου τους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας μεταξύ
των υπαλλήλων λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή κατάσταση του υπαλλήλου. Το
τριμελές συμβούλιο μπορεί να καλεί τους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους σε
συνέντευξη με σκοπό την αξιολόγηση των ικανοτήτων και της προσωπικότητάς. Η
συνέντευξη δίνεται σε δημόσια συνεδρίαση της επιτροπής, και σε αυτήν τηρούνται
μαγνητοφωνημένα πρακτικά. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται θέματα που αφορούν τη διαδικασία
επιλογής των αιτούντων υπαλλήλων, τη λειτουργία του τριμελούς συμβουλίου, την
εξειδίκευση και τη μοριοδότηση των κριτηρίων επιλογής και κατάταξης των
υπαλλήλων, τη διαδικασία και το περιεχόμενο της συνέντευξης και κάθε άλλο
αναγκαίο συναρτώμενο με τα ως άνω ζήτημα.
Σε περίπτωση δυνατότητας υποβολής αίτησης σε περισσότερους φορείς
υποδοχής, τα οικεία τριμελή συμβούλια αποστέλλουν τους πίνακες επιλογής στο
Τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 της παρ. 3 του ν. 4024/2011, το οποίο καταρτίζει
ενιαίο για όλους τους φορείς Πίνακα Διάθεσης. Η επιλεγείσα σειρά προτεραιότητας
των φορέων υποδοχής είναι δεσμευτική για τον υπάλληλο.
Για τη μετάταξη ή μεταφορά των υπάλληλων εκδίδεται απόφαση του οικείου
οργάνου διοίκησης του φορέα υποδοχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.»
Άρθρο 92
Μεταφορά αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων
Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Μεταφέρονται οι αρμοδιότητες, οι οποίες ασκούνταν από τα Τμήματα
Κίνησης και Επισκευών της Δ/νσης Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου
Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ως εξής:
Α. Η αρμοδιότητα της εξυπηρέτησης των αναγκών μετακίνησης κυβερνητικών
προσώπων, επισήμων, επικεφαλής οργανισμών και λοιπών προσώπων, όπως
καθορίζονται από την ΚΥΑ 129/2534/2010 (ΦΕΚ 108β’) των Υπουργών Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «Καθορισμός
δικαιούχων χρήσης ανώτατου ορίου κυβισμού Κρατικών Αυτοκινήτων και άλλες
ρυθμίσεις σχετικά με τα Κρατικά Αυτοκίνητα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
καθώς και ο έλεγχος της σύννομης τήρησης καθηκόντων και υποχρεώσεων των οδηγών
κρατικών αυτοκινήτων και κάθε άλλο σχετικό με την εξασφάλιση της κίνησης
ζήτημα, ασκείται πλέον από τις οικείες υπηρεσίες διοίκησης των Υπουργείων ή
Φορέων στους οποίους ανήκουν τα πρόσωπα που αναφέρονται στην ως άνω ΚΥΑ. Η
εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης των τέως προέδρων κοινοβουλευτικών
κυβέρνήσεων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή των Ελλήλων, καθώς και
των τέως προέδρων δημοκρατικών κυβερνήσεων και των συζύγων αποβιωσάντων
Πρωθυπουργών που κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3, του άρθρου 15 της ανωτέρω
ΚΥΑ εξυπηρετούνταν με υπηρεσιακά αυτοκίνητα του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συνεχίζει να ασκείται από το
Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Β. Στο Υπουργείο Εξωτερικών μεταφέρεται η αρμοδιότητα της διάθεσης
αυτοκινήτων και οδηγών για την εξυπηρέτηση των αναγκών μετακίνησης ξένων
επισήμων, καθώς και του ελέγχου της σύννομης τήρησης καθηκόντων και υποχρεώσεων
των οδηγών κρατικών αυτοκινήτων.
Άρθρο 93
Κατάργηση ειδικότητας οδηγών και τεχνικού προσωπικού της Διεύθυνσης
Κρατικών Αυτοκινήτων Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης
Α. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται οι οργανικές ή
προσωποπαγείς θέσεις του μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
αορίστου χρόνου κατηγορίας Δευτεροβάθμιας ή Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, κλάδων ή
ειδικοτήτων Οδηγών και Τεχνικού προσωπικού των υφιστάμενων Τμημάτων Κίνησης και
Επισκευών της Διεύθυνσης Κρατικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Το προσωπικό που κατέχει τις
θέσεις αυτές από τη δημοσίευση του παρόντος τίθεται σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με
τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ζ. 2 της παραγράφου Ζ του άρθρου πρώτου του ν.
4093/2012.
Το ως άνω προσωπικό μπορεί να μεταταγεί ή να μεταφερθεί σύμφωνα με τη
διαδικασία που περιγράφεται στην υποπαράγραφο Ζ.1 της παραγράφου Ζ του άρθρου
πρώτου τον ν. 4093/2012.
Δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
α) υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος
κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α΄
229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν.
1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών
σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει.
β) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην
κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., και συνοικεί με αυτόν,
έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
γ) υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως ασκεί κατ’
αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει
στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει
δ) υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα
δυνάμει του παρόντος νόμου.
Οι υπάλληλοι που πληρούν τις προϋποθέσεις των περιπτώσεων α – δ
μετατάσσονται αυτοδικαίως από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε
συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις ειδικότητας αντίστοιχης με το βασικό τίτλο
σπουδών που κατέχουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης.
Β. Με την έκδοση των πράξεων μετάταξης ή μεταφοράς αίρεται αυτοδίκαια
το καθεστώς της διαθεσιμότητας.
Άρθρο 94
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, και του οικείου Υπουργού, καθορίζονται οι
διαδικασίες διαγραφής του στόλου των οχημάτων του Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και εγγραφής τους στο εκάστοτε Υπουργείο ή Φορέα
στον οποίο ανήκει το κατά περίπτωση εξυπηρετούμενο πρόσωπο, καθώς και κάθε άλλο
σχετικό με το προηγούμενο άρθρο ζήτημα.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
καθορίζονται οι διαδικασίες παραχώρησης του εξοπλισμού του Συνεργείου στο
Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
3. Κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος
Κεφαλαίου καταργείται.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου