«Οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων δεν λύνουν ζητήματα διαφθοράς,
αναποτελεσματικότητας και σπατάλης», επισημαίνεται στην τριμηνιαία έκθεση
Οι περιπτώσεις της ΕΡΤ και της Δημοτικής Αστυνομίας έδειξαν ότι οι
υστερήσεις στο τέλος οδηγούν σε κινήσεις που δεν φαίνεται να εντάσσονται σε ένα
γενικότερο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, αναφέρει η έκθεση. «Η
κατάσταση της οικονομίας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013 παραμένει κρίσιμη και
πολλά προβλήματα δεν έχουν ξεπερασθεί», επισημαίνεται στην
τριμηναία έκθεση του γραφείου Παρακολούθησης του Προϋπολογισμού της Βουλής, η
οποία δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη.
Στην
έκθεση εκφράζεται ανησυχία για την πορεία τόσο της ελληνικής οικονομίας και των
μεταρρυθμίσεων, όσο και για την πρακτική που ακολουθείται από τους δανειστές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των άλλων διατυπώνεται και η εκτίμηση ότι «είναι φανερό ότι η Τρόικα έχει επιλέξει την πίεση μέσω των
χρηματοδοτήσεων αντί της προκαταβολικής εμπιστοσύνης ότι η ελληνική πλευρά θα εφαρμόσει
όσα έχουν συμφωνηθεί μαζί της».
Υπογραμμίζεται
στην έκθεση ότι «η χώρα έχει καταφέρει να μειώσει το έλλειμμα και να βρίσκεται
πολύ κοντά σε πρωτογενές πλεόνασμα το 2013», όμως επισημαίνεται και ότι: «(α) οι δημόσιες επενδύσεις περικόπτονται συνεχώς παρασύροντας (μαζί
με άλλους παράγοντες) και τις ιδιωτικές προς τα κάτω, (β) βασικά
θεσμικά-διαρθρωτικά προβλήματα εξακολουθούν να αποτελούν απειλή για το μέλλον
(π.χ. η φοροδιαφυγή και τα ασφαλιστικά ταμεία) και (γ) δεν πρέπει να
παραβλέπουμε ότι το κράτος εξακολουθεί να μην ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις
του έναντι των προμηθευτών και ότι ο ΕΟΠΠΥ και τα ασφαλιστικά ταμεία συσσώρευαν
ελλείμματα».
Ως
προς το προδιαγραφόμενο χρηματοδοτικό κενό του 2014 τονίζεται ότι «δεν υπάρχουν περιθώρια να καλυφθεί με νέα μέτρα λιτότητας»,
ενώ ευθεία κριτική ασκείται στην κυβέρνηση, με επισημάνσεις όπως: «η μεγαλύτερη υστέρηση, και σε ορισμένες περιπτώσεις προχειρότητα,
εμφανίζεται στις μεταρρυθμίσεις. Ουσιαστικά, αυτό ακριβώς ανέδειξε η διαχείρισή
τους κατά τους προηγούμενους τρεις μήνες. Ο τελευταίος γύρος των
"διαπραγματεύσεων" με την Τρόικα απλά επιβεβαίωσε τις υστερήσεις, ενώ
οι περιπτώσεις της ΕΡΤ (η εξυγίανση της οποίας ήταν επιβεβλημένη) και της
Δημοτικής Αστυνομίας έδειξαν ότι οι υστερήσεις στο τέλος οδηγούν σε κινήσεις
που δεν φαίνεται να εντάσσονται σε ένα γενικότερο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό».
Οπως
εξάλλου τονίζεται, σε μία ειδική αναφορά στη συζήτηση για την μεταρρύθμιση της
Δημόσιας Διοίκησης, «η μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων δεν λύνει
ζητήματα διαφθοράς, αναποτελεσματικότητας και σπατάλης», ενώ σημειώνεται και
ότι: «Εκτός τούτου, πρέπει να προηγηθεί η αξιολόγηση υπηρεσιών και ατόμων.
Πιθανόν, ένα λάθος ήταν ότι δεν ολοκληρώθηκε η εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων
σε συγκεκριμένα υπουργεία και φορείς. Η συζήτηση εστιάσθηκε στην «κινητικότητα»
και στις απολύσεις ενώ λίγα πράγματα έχουν γίνει για την κατάργηση ή αναμόρφωση
των κανόνων του «παιχνιδιού», των δομών και των διαδικασιών που αποτελούν το
ευνοϊκό έδαφος για διαφθορά και αναποτελεσματικότητα».
Ως
μεγαλύτερο «αγκάθι», οι συντάκτες της έκθεσης περιγράφουν την «διάχυτη
αίσθηση άνισης μεταχείρισης των πολιτών, πράγμα που ανέδειξε και η συζήτηση
στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής για την πρώτη μας έκθεση». Οπως
επισημαίνεται: «Η κυβέρνηση στέλνει αμφίσημα μηνύματα στην κοινωνία. Αυτό
δείχνουν οι δυστοκίες γύρω από τη «λίστα Λαγκάρντ», οι καθυστερημένες
αναζητήσεις πληροφοριών για εξωχώριες (offshore) εταιρείες,6 η δυστοκία στη
φορολόγηση σκαφών, ακόμη και η δυστοκία στο φορολογικό κ.α.».
Η
επιστημονική επιτροπή που πλαισιώνει το γραφείο πλαισιώνεται από τους καθηγητές
και ακαδημαϊκούς, κκ. Π. Λιαργκόβα, Π.
Καζάκο, Ναπ. Μαραβέγια, Σπ.
Λαπατσιώρα και Μιχ. Ρηγίνο.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της έκθεσης
του
γραφείου παρακολούθησης προϋπολογισμού της Βουλής
Ψαλίδι σε
υπηρεσιακά οχήματα του δημοσίου
Στο
στόχαστρο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης τίθενται, και πάλι, τα
κρατικά αυτοκίνητα άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών. Προωθείται η απόσυρσή
τους, με προτεραιότητα στα μεγαλύτερα σε κυβισμό και στα παλαιότερα οχήματα,
και η αντικατάστασή τους, προκειμένου να επιτευχθεί εξοικονόμηση δημόσιων
πόρων μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων και των δαπανών για
ανταλλακτικά και επισκευές.
Η
αποτυχία εφαρμογής ανάλογης απόφασης που είχε ληφθεί από το 2010, οδήγησε το
υπουργείο να ζητήσει , με αυστηρά χρονοδιαγράμματα, την επικαιροποίηση του
μητρώου υπηρεσιακών οχημάτων , όχι μόνο από τις κεντρικές υπηρεσίες των
υπουργείων, αλλά και από τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η
πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης θεωρεί ότι το μέτρο
της απόσυρσης θα συμβάλλει ώστε οι υπηρεσίες του δημοσίου τομέα να συνεχίσουν τη
λειτουργία τους απαλλαγμένες από την «ανώφελη επιβάρυνση του κόστους χρήσης και συντήρησης πολυτελών ή
τεχνολογικά απαξιωμένων δαπανηρών οχημάτων».
Στο
πλαίσιο αυτό, με έγγραφό του (Αρ.πρωτ. οικ.2196/20936-24.7.2013) το υπουργείο
καλεί τις Κεντρικές Υπηρεσίες Υπουργείων και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία που
αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους,
καθώς και στην κυριότητα όλων των φορέων που εποπτεύουν (Γενικές και Ειδικές
Γραμματείες, ΟΤΑ α΄ και β' βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.).
Όλα τα δεδομένα θα σταλούν στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και
Επικοινωνιών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ζητείται
να καταγραφούν:
Όλα
τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας εξαιρουμένων:
«i) των μηχανημάτων έργου
ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις
επιχειρησιακές
μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ».
Ταυτόχρονα,
κατά τη διαδικασία καταγραφής των οχημάτων, θα πρέπει να
επισημανθούν
όλα τα επιβατικά οχήματα άνω των 1400 cc, με διάκριση μεταξύ
εκείνων
που θα πρέπει να αποσυρθούν και εκείνων που πληρούν τις
προϋποθέσεις
ώστε να εξαιρεθούν από την απόσυρση.
Μάλιστα,
τίθενται χρονοδιαγράμματα για τις ενέργειες των υπηρεσιών , όπως μεταξύ άλλων,
να έχει γίνει η καταγραφή και των στοιχείων έως τις 31-10-2013, η απόσυρση
οχημάτων έως τις 31-01-2014 κ.ο.κ.
Αξίζει
να σημειωθεί ότι η σταδιακή απόσυρση από την κυκλοφορία όλων των
αυτοκινήτων άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών, οριζόταν από τις διατάξεις Κοινής
Υπουργικής Απόφασης του 2010 (ΚΥΑ 129/2534/2010 -ΦΕΚ 108β') και η προθεσμία για
την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσυρσης είχε εκπνεύσει στις 31-12-2010.
Το
υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαπίστωσε ότι αρκετές υπηρεσίες δεν έχουν
συμμορφωθεί και συνεχίζουν - παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νόμου - να χρησιμοποιούν
οχήματα τα οποία θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, ενώ, συγχρόνως, οι
Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εξακολουθούν να εκδίδουν αποφάσεις που αφορούν στην
κίνηση των οχημάτων (π.χ. αποφάσεις για έγκριση κίνησης) χωρίς προηγουμένως
να έχουν εκδώσει τις αντίστοιχες αποφάσεις εξαίρεσης από την απόσυρση.
Όπως
σημειώνεται στο έγγραφο, το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορείς δεν προχώρησαν
στην άμεση εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, οφείλεται - σύμφωνα με τις
αρμόδιες για την υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών υπηρεσίες - στο ότι η
αντικατάσταση των αποσυρόμενων αυτοκινήτων θα προκαλούσε νέες δαπάνες. Ήταν
δύσκολο να ανταποκριθούν στην κάλυψή τους δεδομένης της δυσμενούς
οικονομικής συγκυρίας, ενώ η χρονική προθεσμία που είχε τεθεί για την
ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας δεν επέτρεπε την έγκαιρη προσαρμογή των
υπηρεσιών.
Έτσι,
όπως υπογραμμίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης κρίθηκε απαραίτητος ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εφαρμογής του μέτρου της
απόσυρσης, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης…
Γειά σου αδελφοί και αδελφές, είμαι Charles, ένας ενιαίος γονέας από dudelange στο fort worth, θα ήθελα να μοιραστώ αυτή τη μεγάλη μαρτυρία για το πώς πήρα το δάνειο μου από την εταιρεία δανείου επιτυχία κα όταν ήμασταν οδηγείται έξω από το σπίτι μας όταν δεν μπορούσε να πληρώσει τους λογαριασμούς μου πια , Αφού scammed από διάφορες εταιρείες στην γραμμή και έχουν στερηθεί ένα δάνειο από Τράπεζα μου και κάποια άλλη πιστωτική ένωση που επισκέφθηκα. τα παιδιά μου που ελήφθησαν από την ανάδοχη φροντίδα, ήμουν μόνος στο δρόμο. Μέχρι που μια μέρα αισχρώς μπήκα σε ένα παλιό σχολείο mate που μου να εισαχθεί κα επιτυχία δανείου εταιρεία στο πρώτο της είπα ότι δεν είμαι έτοιμη να αναλάβει κάθε κίνδυνο του να ζητήσει ένα δάνειο στην γραμμή πια, αλλά με διαβεβαίωσε ότι θα λάβει το δάνειο μου από αυτούς. Σε μια δεύτερη σκέψη, λόγω της έλλειψης στέγης μου πήρα μια δοκιμή και να εφαρμοστεί για το δάνειο, ευτυχώς για μένα που έλαβα ένα δάνειο ύψους $1.500.000 από {success_11@yahoo.com}). Είμαι χαρούμενος πήρα τον κίνδυνο και να εφαρμοστεί για το δάνειο. τα παιδιά μου έχουν δοθεί πίσω σε μένα και τώρα δικό μου ένα σπίτι και μια δική μου επιχείρηση. Όλα ευγνωμοσύνη πηγαίνει κα επιτυχία ΔΑΝΕΊΟΥ εταιρεία για να δώσω ένα νόημα στη ζωή μου όταν είχα χάσει κάθε ελπίδα. παρακαλώ για όσους από εσάς εκεί έξω που περνούν μέσα από την οικονομική defficulties θα πρέπει να επικοινωνήσετε μαζί τους μέσω Email: success_11@yahoo.com ή whatsApp: +2348078800681.
ΑπάντησηΔιαγραφή