Πρόλογος

Η σελίδα δημιουργήθηκε για την καλύτερη ενημέρωση των Υπαλλήλων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδας, από τον υπάλληλο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χαράλαμπο Ευστρατίου.

Με αυτή την σελίδα ξεκινάει ένα διαδικτυακό πρώτο βήμα ενημέρωσης, επικοινωνίας και γνωριμίας μεταξύ των εργαζομένων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδος.

Συνάδελφοι μόνο ενωμένοι αντιστεκόμαστε, αγωνιζόμαστε, πολεμάμε και νικάμε.
«Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΗ»

Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών κατά της ψευδεπίγραφης διαδικασίας αξιολόγησης του νόμου 4250/2014

Με κάθε νομικό μέσο θα κινηθούν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) και οι επαγγελματικές Ενώσεις των Δημοσιογράφων κατά της ψευδεπίγραφης διαδικασίας αξιολόγησης του νόμου 4250/2014, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΣΥ. Η ΠΟΕΣΥ τονίζει ότι η διαδικασία της αξιολόγησης παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές της διοικητικής επιστήμης και θεωρείται παντελώς αποτυχημένη, όπου έχει εφαρμοστεί. 
Η ΠΟΕΣΥ και οι επαγγελματικές Ενώσεις των δημοσιογράφων θα κινηθούν με κάθε νομικό μέσο κατά της ψευδεπίγραφης διαδικασίας αξιολόγησης του νόμου 4250/2014, η οποία παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές της διοικητικής επιστήμης και θεωρείται παντελώς αποτυχημένη, όπου έχει εφαρμοστεί. Η υποτιθέμενη διαδικασία αξιολόγησης, η οποία έχει ήδη αποδομηθεί από την πολυσέλιδη μελέτη του Διοικητικού Επιμελητηρίου ως προς την καταλληλότητά της να αναβαθμίσει τις δημόσιες υπηρεσίες, παραβιάζει το Σύνταγμα της Χώρας και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Αποσκοπεί στην απομάκρυνση δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων από τη Δημόσια Διοίκηση, ενώ ήδη από τα πρώτα βήματα της εφαρμογής της έχουν διαφανεί οι τραγελαφικές της συνέπειες.Ειδικά ως προς τους δημοσιογράφους, η «αξιολόγηση» συνεπάγεται την πλήρη αλλοίωση της φυσιογνωμίας του λειτουργήματός τους κατά τρόπο αδιανόητο σε μια δημοκρατική κοινωνία, που κατοχυρώνει την ελευθερία του Τύπου και τη δημοσιογραφική ανεξαρτησία. Με ποια κριτήρια θα αξιολογηθεί η δημοσιογραφική εργασία και επάρκεια ουδείς το γνωρίζει, ούτε ασφαλώς οι αρμόδιοι.Οι Ενώσεις των δημοσιογράφων θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά πράξεων υλοποίησης της «αξιολόγησης» και θα εξαντλήσουν – παράλληλα με τον καθημερινό αγώνα σε όλα τα επίπεδα – κάθε νόμιμο μέσο για την κατάργηση των προδήλως αντισυνταγματικών διατάξεων του νόμου 4250/2014.Οι συνάδελφοι μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της ΠΟΕΣΥ το κείμενο, το οποίο προτείνεται να κατατεθεί στις Ενώσεις τους αντί του «φύλλου αξιολόγησης».
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ), αντιδρώντας στις εισαγόμενες με τις διατάξεις του Ν. 4250/2014 παράνομες και αντισυνταγματικές ρυθμίσεις που επιχειρεί να εφαρμόσει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναφορικά με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και συγκεκριμένα στην παντελώς έωλη νομικά κατανομή ποσοστών ανά οργανική μονάδα αλλά και στις συνδεόμενες με τη συνολική διαδικασία απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους δημοσιογράφους και ιδιαίτερα όσους εμπλέκονται στην εφαρμογή του Νόμου, λόγω της θέσεώς τους στην ιεραρχία, να απέχουν από κάθε σχετική διαδικασία. Κανείς δεν πρέπει να συνεργήσει με την υπογραφή και τη συμμετοχή του σε απολύσεις συναδέλφων. Κανείς δεν πρέπει να βάλει την υπογραφή του σε μια προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική διαδικασία.
Το Δ. Σ. της ΠΟΕΣΥ ζητεί από τις Ενώσεις-μέλη της, να ενημερώσουν όσα μέλη τους καλούνται να καταθέσουν στην υπηρεσία τους «Φύλλο Αξιολόγησης», να το αποστέλλουν στις οικείες Ενώσεις και αντ’ αυτού, να καταθέτουν το ακόλουθο κείμενο:
Προς Προϊστάμενο Διεύθυνσης
…………………………………………………………………………
ο/η : ……………………………………………………………… δημοσιογράφος

Θέμα: «Αξιολόγηση» δημοσιογράφων βάσει του ν. 4250/2014

Λαμβάνοντας υπόψη:
  • τα οριζόμενα στο νόμο 4250/2014 περί αξιολόγησης προσωπικού.
  • Το αρθρ. 14, παρ. 2 Ν. 2190/1994 (περί ΑΣΕΠ) στο οποίο ορίζεται ότι οι δημοσιογράφοι, μεταξύ άλλων κατηγοριών εργαζομένων του Δημοσίου (δικαστικοί, στρατιωτικοί κ.α.), δεν υπάγονται στις διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και Γ΄ του Νόμου αυτού εφόσον ασκούν καθήκοντα δημοσιογράφου. Κατά συνέπεια και κατ' αναλογία με την μεταχείριση των ανωτέρω εργαζομένων του Δημοσίου θα πρέπει να εξαιρεθούν της διαδικασίας αξιολόγησης.
  • Ότι το δημοσιογραφικό λειτούργημα, όπως προστατεύεται από το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεν μπορεί να υπαχθεί σε διατάξεις περί αξιολόγησης του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών. Οι δημοσιογράφοι δεν είναι ποτέ όργανα της εκτελεστικής εξουσίας, σε οποιονδήποτε φορέα και αν παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Η εργασία τους δεν μπορεί να αξιολογηθεί με τα κριτήρια του π.δ. 318/1992, το οποίο αφορά το προσωπικό των δημοσίων υπηρεσιών και των ΝΠΔΔ που υπάγονται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κάτι το οποίο δεν ισχύει για τους δημοσιογράφους.
  • Ότι οι δημοσιογράφοι που εργάζονται σε φορείς του Δημοσίου υπακούουν στην συνείδηση τους και τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση των πολιτών και ως εκ τούτου δεν δύνανται να αξιολογηθούν από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.
  • Ότι οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στον δημόσιο τομέα ασκούν τα καθήκοντα τους με πλήρη ανεξαρτησία, υπόκεινται σε ειδικό εργασιακό και ασφαλιστικό καθεστώς, καθώς δεν τυγχάνουν ασφαλισμένοι του Δημοσίου αλλά των οικείων δημοσιογραφικών ταμείων και σε κάθε περίπτωση ούτε υφίσταται ούτε προβλέπεται εκ του νόμου οποιοσδήποτε ad hoc μηχανισμός αξιολόγησής τους.
  • Όλως επικουρικώς, καθώς κατά το ανωτέρω σκεπτικό ρητά αρνούμαι ότι τελώ υπό αξιολόγηση, επικαλούμαι :
  • Την γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής (Β' Διεύθυνση Επιστημονικών Μελετών, Τμήμα Νομοτεχνικής Επεξεργασίας σχεδίων και προτάσεων Νόμων) με επιφυλάξεις ως προς τη συνταγματικότητα του ν 4250/2014 όπου διαπιστώνεται ανάμεσα σε άλλα ότι «δημιουργείται προβληματισμός ως προς το αν η αναγκαιότητα επιβολής των προτεινόμενων ποσοστώσεων για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από τον νόμο σκοπού είναι εμφανής και σαφώς διαγνώσιμη, ώστε να συνιστά αναλογικό, σύμφωνο προς το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος, περιορισμό του δικαιώματος των δημοσίων υπαλλήλων να εξελίσσονται και να αξιολογούνται βάσει σαφώς προσδιοριζόμενων κριτηρίων επαγγελματικής ικανότητας και καταλληλότητας, σε σχέση προς το αντικείμενο της εργασίας τους και τα καθήκοντα τους, συμφώνως και προς την συνταγματικώς κατοχυρωμένη στο άρθρο 103 παρ. 7 εδ. Β' του Συντάγματος αρχή της αξιοκρατίας, δεδομένου άτι η βαθμολογία που προτείνεται να λαμβάνει κάθε υπάλληλος δεν θα συναρτάται προς τη ατομική του αξία, τις ικανότητες και τις επιδόσεις του κατά την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων, αλλά προς το προκαθορισμένο ποσοστό ανά κλίμακα βαθμολόγησης (πρβλ. και ΣτΕ 1917 1998)».
  • Το άρθρο 2, παρ 1 του Συντάγματος που ορίζει ότι ο σεβασμός στην αξία του ανθρώπου συνιστά πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας (διάταξη μη αναθεωρητέα) και που εκτιμώ ότι παραβιάζεται στην περίπτωση που καταταγώ με την αξιολόγηση σε κλίμακα βαθμολόγησης όχι λόγω της ατομικής μου αξίας, των ικανοτήτων και των επιδόσεων μου κατά την άσκηση των υπηρεσιακών μου καθηκόντων, αλλά λόγω του προκαθορισμένου ποσοστού που προβλέπεται ανά κλίμακα βαθμολόγησης.
  • Το άρθρο 4 του Συντάγματος (διάταξη μη αναθεωρητέα) περί αναλογικής ισότητας που σύμφωνα με πάγια νομολογία του ΣτΕ επιβάλλει «όμοια μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και ανόμοια μεταχείριση ανόμοιων περιπτώσεων» και που εκτιμώ ότι παραβιάζεται στην περίπτωση που τύχω ανόμοιας μεταχείρισης για την ατομική μου αξία, τις ικανότητες και τις επιδόσεις μου κατά την άσκηση των υπηρεσιακών μου καθηκόντων, σε σχέση με συνάδελφο μου, λόγω του προκαθορισμένου ποσοστού που προβλέπεται ανά κλίμακα βαθμολόγησης.
  • Την από 11 Ιουλίου 2014 ανακοίνωση της ΠΟΕΣΥ με την οποία κηρύχτηκε αποχή όλων των συναδέλφων δημοσιογράφων που εργάζονται σε φορείς του Δημοσίου από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα αυτής.
  • Το από 8.5.2014 εξώδικο της ΑΔΕΔΥ προς το Ελληνικό Δημόσιο και το σύνολο φορέων της Δημόσιας Διοίκησης για την κήρυξη αποχής διαρκείας από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με τη διαδικασία αξιολόγησης (όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982 όπως έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια).
  • Τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την εφαρμογή του μέτρου ως προς τη διατήρηση του κλίματος σύμπνοιας και συνεργασίας εντός των υπηρεσιακών μονάδων.
  • Την αποτυχία αντίστοιχων συστημάτων αξιολόγησης, όπου αυτά έχουν εφαρμοστεί. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους
Δεν σας παραδίδω το φύλλο αξιολόγησης το οποίο παρέλαβα με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου, το οποίο θα παραδώσω είτε στο συνδικαλιστικό μου εκπρόσωπο είτε ο ίδιος προσωπικά στην Ένωσή μου.
…………………………………..

(Υπογραφή)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μετάφραση

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχείο ιστολογίου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Ο Διαχειριστής της σελίδας

Ο Διαχειριστής της σελίδας
Η διαχείριση της ιστοσελίδας Υπάλληλοι Περιφερειών Ελλάδος, γίνεται από τον υπάλληλο της Περιφέρειας Αν. Μακ. & Θράκης (Π.Ε. Ξάνθης) Χαράλαμπο Ευστρατίου, Σύμβουλο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του ΣΥΠΕΞΑ και τ. Πρόεδρο Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ξάνθης. Η σελίδα δημιουργήθηκε για την καλύτερη ενημέρωση των Υπαλλήλων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδας. Συνάδελφε θα θέλαμε την βοήθεια σου, για να μπορέσουμε να αναδείξουμε τα προβλήματα των Περιφερειών αλλά και των υπαλλήλων που υπηρετούμε σε αυτές. - Τηλ. : +30 6942434142 και mail: (xaralamposeystratioy@gmail.com)
Από το Blogger.