Πρόλογος

Η σελίδα δημιουργήθηκε για την καλύτερη ενημέρωση των Υπαλλήλων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδας, από τον υπάλληλο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χαράλαμπο Ευστρατίου.

Με αυτή την σελίδα ξεκινάει ένα διαδικτυακό πρώτο βήμα ενημέρωσης, επικοινωνίας και γνωριμίας μεταξύ των εργαζομένων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδος.

Συνάδελφοι μόνο ενωμένοι αντιστεκόμαστε, αγωνιζόμαστε, πολεμάμε και νικάμε.
«Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΗ»

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Αδημοσίευτo Μνημόνιο: Έρχεται τσουνάμι μέτρων τον Οκτώβριο

Κατάργηση εκπτώσεων σε δαπάνες, νέο μισθολόγιο, αλλαγή μη μισθολογικών δαπανών, πλαίσιο ομαδικών απολύσεων, νέο ασφαλιστικό, νέες παρεμβάσεις σε γάλα, φάρμακα, ψωμί, λειτουργία καταστημάτων τις Κυριακές αν κριθούν αναγκαίες προβλέπει το αναλυτικό κείμενο του μνημονίου (MEFP) που δεν έχει δει ακόμη το φως της δημοσιότητας. Οι παραπάνω παρεμβάσεις θα έρθουν από τον Οκτώβριο και δεν είναι οι μόνες.
Πιο πριν θα ξεκινήσει σειρά παρεμβάσεων με ορισμένο χρονοδιάγραμμα για κατάργηση φόρων-τελών υπερ τρίτων, αλλά και για επανεξέταση απόδοσης του ΕΝΦΙΑ τον Σεπτέμβριο με παρεμβάσεις «εξάλειψης» εξαιρέσεων αν χρειαστούν από το 2015.

Η κυβέρνηση δεσμεύεται για λήψη ισοδύναμων μέτρων, αν χρειαστεί, αλλά και να κλείσει πιθανό κενό το 2015 «με την επέκταση των μέτρων που λήγουν» λέγοντας μάλιστα ότι «υπό τις τρέχουσες προβλέψεις, πιστεύουμε ότι θα είναι αναγκαίο να επεκταθεί η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης» με την αίρεση ότι θα επανεξεταστεί το ζήτημα στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2015.
Θεσπίζεται επίσης κανόνας υπεραπόδοσης για το υπό ποιους όρους θα γίνονται παροχές την μετά μνημονίου εποχή. Διατηρείται όμως και όρος παροχών αν πάει καλύτερα το 2014, με πρώτο βήμα τη «μείωση του υψηλού συντελεστή φορολογίας».
Στις παραπάνω δεσμεύσεις προστίθενται και τα «άμεσα» μέτρα, τα 12 προαπαιτούμενα για τις υποδόσεις Ιουνίου – Ιουλίου, που περιλαμβάνουν από νέο χωροταξικό και δασικό νόμο, έως παρεμβάσεις στους φόρους υπέρ τρίτων στο περιθώριο κέρδους των φαρμακείων κλπ.
Περιλαμβάνει επίσης σειρά παρεμβάσεων με ορισμένο χρονοδιάγραμμα για κατάργηση φόρων-τελών υπέρ τρίτων, αλλά και αναθεώρηση του οργανικού νόμου του Γενικού Λογιστηρίου τον Οκτώβριο, «για να διασφαλιστεί ότι είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με το εν εξελίξει πρόγραμμα μεταρρύθμισης των δημόσιων οικονομικών».
Πρόοδος και προκλήσεις
Στο MEFP (σημ. το αναλυτικό κείμενο του μνημονίου που εγκρίθηκε την Παρασκευή και από το ΔΝΤ), αναφέρεται ότι «η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά στην αποκατάσταση της δημοσιονομικής και της εξωτερικής βιωσιμότητας» με 19% βελτίωση σε κυκλικά προσαρμοσμένους όρους, με αποτέλεσμα πλέον «να έχουμε το υψηλότερο κυκλικά προσαρμοσμένο πρωτογενές πλεόνασμα στη ζώνη του ευρώ».
«Οι προσπάθειες αποφέρουν καρπούς, αλλά παραμένουν σημαντικές προκλήσεις» επισημαίνεται. Γίνεται αναφορά στην αναπτυξιακή πορεία αλλά «η ανάπτυξη στηρίζεται σε αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών που με τη σειρά τους εξαρτώνται από την πλήρη και έγκαιρη εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και την εξασφάλιση επαρκούς εξωτερικής χρηματοδότησης» επισημαίνεται.
Στο MEFP η κυβέρνηση δηλώνει «δεσμευμένη για τη διατήρηση των επιτευγμάτων μέχρι σήμερα» και ότι θα «συνεχίσει την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που συμφωνήθηκαν από την έναρξη του προγράμματος» αλλά και τη «λήψη ισοδύναμων μέτρων» για να «διασφαλιστεί η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων».
Για την επίτευξη του στόχου το 2014 πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ δεσμεύεται σε διακράτηση 320 εκατ. ευρώ στις δαπάνες από τις μόνιμες εξοικονομήσεις, για τη λήψη «συμψηφιστικών ενεργειών» σε περίπτωση δικαστικών αποφάσεων, αν και όπως εκτιμά δεν περιμένει ότι αυτό θα συμβεί για κάποια άλλη ομάδα πέραν των δικαστικών.
Στον αντίποδα υπάρχει και πρόβλεψη για μείωση φόρων. Αν υπάρχει συνεχής υπεραπόδοση των εσόδων, θα είμαστε σε διαβούλευση με την τρόικα με στόχο «μείωση του υψηλού συντελεστή φορολογίας».
Γίνεται λόγος επίσης για πρόσθετη μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 1% με επανεξέταση του μέτρου έως το τέλος Ιουνίου του 2015.
Τον Ιούνιο δεσμεύεται η κυβέρνηση για μια συνολική μεταρρύθμιση του ΦΠΑ με στόχο και να εξορθολογιστεί το σύστημα επιστροφής μεταξύ άλλων, επιτρέποντας σε εταιρείες με καθαρό ιστορικό πληρωμών τα τελευταία δύο χρόνια «να λαμβάνουν τις επιστροφές χωρίς έλεγχο».
Επίσης, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 «θα επανεξετάσει τις εξαιρέσεις από τον ΕΝΦΙΑ» και θα «εξαλείψει από τον Ιανουάριο του 2015 εκείνες που θεωρούνται αναποτελεσματικές ή άδικες».
Κανόνας υπεραπόδοσης μετά μνημονίου
Στο κείμενο υπάρχει δέσμευση ότι η κυβέρνηση θα συζητήσει και να συμφωνήσει με την τρόικα «έναν συγκεκριμένο κανόνα υπεραπόδοσης επί των εσόδων που θα τεθεί σε ισχύ μετά την περίοδο του προγράμματος». Με βάση αυτόν θα συμφωνείται αν υπάρχουν απροσδόκητα έσοδα ή υπεραπόδοση και σε ποιές περιπτώσεις θα μπορεί να επιτραπούν παροχές το επόμενο έτος.
Για το μισθολόγιο αναφέρεται ότι «θα προσδιορίσει τον Ιούλιο του 2014 και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του μισθολογίου» με στόχο τον «εξορθολογισμό της δομής των μισθών στον δημόσιο τομέα σε μια ουδέτερη από φορολογική άποψη βάση» και την κατανομή των μισθών σχέση με την ικανότητα και την απόδοση του προσωπικού. Επίσης θα γίνει «διεξοδική εξέταση όλων των μη μισθολογικών παροχών» όπως αποζημιώσεις , έξοδα ταξιδίου κλπ.
Δεν αναφέρεται στόχος απολύσεων το 2015 αλλά προβλέπεται ότι θα υπάρχει νέα αξιολόγηση στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014 σε συνεννόηση με την τρόικα, «λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων της δημόσιας διοίκησης για το «εάν θα οριστεί επισήμως στόχος». 
Για τη λίστα ΟΟΣΑ προβλέπεται επανεξέταση της απόδοσης των παρεμβάσεων (πχ εμπορικών δραστηριοτήτων την Κυριακή τον Μάρτιο του 2015 για το αν θα επεκταθούν σταδιακά σε όλη τη χώρα) και πολύ πιο πριν για το γάλα, το ψωμί ή τα φάρμακα. 
Αξιολόγηση έως το τέλος Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται για τις συλλογικές απολύσεις και το κατά πόσο συνάδουν με το πρότυπο της ΕΕ. Η Ελλάδα δεσμεύεται «σε περίπτωση αμφιβολίας να λάβει τα κατάλληλα νομοθετικά μέτρα για την ευθυγράμμιση των πλαισίου με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ έως το τέλος Οκτώβρη 2014». Προβλέψεις υπάρχουν και για τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Τα νέα ορόσημα
Στο MEFP σε ειδικό του πίνακα καθορίζει τα νέα Διαρθρωτικά Ορόσημα της Ελλάδας:
Τέλος Μαίου 2014
* Να εισαγάγει ένα νέο κώδικα συμπεριφοράς για τις τράπεζες.
* Θέσπιση αλλαγών στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Τέλος Ιουνίου 2014
* Ενσωμάτωση συστάσεων της μελέτης του ΟΟΣΑ για το διοικητικό βάρος.
Τέλος Σεπτεμβρίου 2014
* Θέσπιση νομοθεσίας για την ένταξη στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος της φορολόγησης των συλλογικών επενδυτικών σχημάτων, καθώς και όλων των φορολογικών εκπτώσεων δαπάνες με «εξάλειψη όσων είναι αναποτελεσματικές ή άδικες».
* Θέσπιση νομοθεσίας που θα διευρύνει τον ορισμό της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής.
* Ευθυγράμμιση όλες τις μη μισθολογικές παροχές του δημόσιου τομέα με τις βέλτιστες πρακτικές ανά την ΕΕ.
Τέλος Οκτωβρίου του 2014 
* Υιοθέτηση της μεταρρύθμισης στο καθεστώς ΦΠΑ για τον εξορθολογισμό των συντελεστών και την απλούστευση της διαχείρισης.
* Μεταρρύθμιση του μισθολογίου με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2015.
* Υιοθέτηση τροποποιήσεων στο δημοσιονομικό νόμο
* Ενίσχυση του ιδιωτικού και εταιρικού πλαισίου αφερεγγυότητας
* Θέσπιση νομοθεσίας για την ευθυγράμμιση πλαισίου για τις ομαδικές απολύσεις με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ
* Νομοθετική ρύθμιση προσαρμογής του πλαισίου για τις βιομηχανικές ενέργειες με τα ισχύοντα στην ΕΕ
Τέλος Νοεμβρίου 2014 
* Υιοθέτηση πακέτου μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος με βάση τις αναλογιστικές μελέτες που θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο για ολόκληρο το σύστημα περιλαμβανομένων των εφάπαξ και των επικουρικών.
* Θέσπιση νομοθεσίας για την αντιμετώπιση όλων των θεμάτων που εν τω μεταξύ προσδιορίστηκαν στη νέα έκθεση που ετοιμάζει ο ΟΟΣΑ για τα εμπόδια στον ανταγωνισμό στο χονδρικό εμπόριο , στις κατασκευές , στις τηλεπικοινωνίες και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τέλος Δεκεμβρίου
* Θέσπιση όλων των δευτερογενών ρυθμίσεων σχετικά με τη νομοθεσία αδειοδότησης των επενδύσεων.
Των Γ. Αγγέλη-Δ. Καδδά

Τι αναφέρει το νέο μνημόνιο για τις τράπεζες

Στην ενίσχυση της εποπτείας για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων εστιάζει το νέο μνημόνιο, μετά την ολοκλήρωση μίας σειράς μέτρων για την εξυγίανση του κλάδου και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress tests. Σε αυτό το πλαίσιο, θα παρακολουθείται η πρόοδος των τραπεζών σε ό,τι αφορά τον περιορισμό των μεγάλων χαρτοφυλακίων μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) που διαθέτουν, με την υιοθέτηση βασικών δεικτών απόδοσης (KPI).
Οι τράπεζες θα ξεκινήσουν να αναφέρονται με βάση τους συγκεκριμένους δείκτες από τα τέλη Ιουνίου 2014, ενώ οι πλήρεις αναφορές θα αρχίσουν από τα τέλη Δεκεμβρίου. Επίσης, μέχρι τα τέλη Ιουλίου οι ευρωπαϊκές αρχές θα υποβάλουν έκθεση για την ορθότητα των πρακτικών ρυθμίσεων που ακολουθούν οι τράπεζες και την αναγνώριση εσόδων από τα NPLs. Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της ΕΚΤ, θα αξιολογηθεί η ανάγκη να υιοθετηθούν κατευθυντήριες γραμμές για την προβλέψεις παρόμοιες με εκείνες άλλων εποπτικών αρχών της Ε.Ε. Μάλιστα, αν κριθεί απαραίτητο οι συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές θα ενσωματωθούν στα οικονομικά στοιχεία του 2014.
Παράλληλα, εξετάζονται οι εναλλακτικές για την βελτίωση της ανάκτησης κεφαλαίων από υπό ρευστοποίηση στοιχεία και μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα εφαρμοστούν πλήρως οι προτάσεις της τεχνικής βοήθειας. Θα γίνει, επίσης, αξιολόγηση του μοντέλου εποπτείας της Τράπεζας της Ελλάδος, της δομής διακυβέρνησης και των εργαλείων με τα οποία επιβάλλει την πολιτική της, έως το τέλος Ιουνίου, ενώ οι απαραίτητες νομοθετικές ή εποπτικές αλλαγές θα θεσπιστούν έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2014. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης αξιολόγησης θα προετοιμαστεί η «αυτό-αξιολόγηση» για τις βασικές αρχές της Βασιλείας έως τα μέσα Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των συνεταιριστικών τραπεζών, αναμένεται να καταρτιστεί μία συνολική στρατηγική, λαμβάνοντας υπόψη τον ρόλο της Πανελλήνιας Τράπεζας. Όπως αναφέρει το νέο μνημόνιο, παρά το γεγονός ότι στην παρούσα φάση οι συνεταιριστικές συμμορφώνονται με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις, θα εξεταστούν από την Τρόικα έως το τέλος Ιουλίου 2014 όλες οι λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω συγκέντρωσης του κλάδου ή της επανεξέτασης του τρόπου λειτουργίας τους για να διασφαλιστεί ότι συνολικά ο κλάδος έχει σταθεροποιηθεί και έχει υιοθετήσει τα βέλτιστα πρότυπα των διεθνών πρακτικών. Η στρατηγική για τον κλάδο των συνεταιριστικών θα εφαρμοστεί από τα τέλη Σεπτεμβρίου 2014.
του Κωνσταντίνου Μαριόλη

Φρένο στις δαπάνες προβλέπει το νέο μνημόνιο για να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα

Απόλυτη συγκράτηση της κρατικής δαπάνης ώστε να μην ξεφύγει από τους στόχους που θέτει ο προϋπολογισμός και το πρόγραμμα δημοσιονομικής σταθερότητας προβλέπει το μνημόνιο, αφήνοντας ωστόσο περιθώρια αύξησης των δαπανών εφόσον υπάρξει υπεραπόδοση εσόδων, ενώ προαναγγέλει αναθεώρηση των στόχων του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Στρατηγικής που ψηφίστηκε στη Βουλή, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους του μνημονίου.
Σύμφωνα με το MEFP η κυβέρνηση δεσμεύεται να πετύχει το στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 1,5% του ΑΕΠ το 2014, το οποίο θα επιτευχθεί με την συγκράτηση της κρατικής δαπάνης κατά 320 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2013, όπως έχει προβλεφθεί ήδη στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Ταυτόχρονα, οι μεταρρυθμίσεις, όπως αναφέρεται στο κείμενο του μνημονίου, θα συνεχιστούν και θα επικεντρωθούν στον έλεγχο των των δαπανών , την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών , την ενίσχυση των δημοσιονομικών εκθέσεων, τη διαχείριση των διαθεσίμων. Παράλληλα τον Οκτώβριο του 2014 θα πρέπει να γίνει η αναθεώρηση του οργανικού νόμου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με στόχο «να διασφαλιστεί ότι είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με το εν εξελίξει πρόγραμμα μεταρρύθμισης των δημόσιων οικονομικών», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το μνημόνιο.
Ειδικά για την αναθεώρηση του οργανικού νόμου, αναφέρεται ότι θα πρέπει μπουν δεσμευτικά ανώτατα όρια δαπανών για τα επόμενα χρόνια, τόσο για τα επιμέρους υπουργεία όσο και για τον τομέα της υγείας, ενώ θα εισαχθεί δεσμευτικός στόχος ισοσκελισμένου προϋπολογισμού για τους Δήμους και συγκεκριμένοι στόχοι απόδοσης για τις κρατικές επιχειρήσεις.
Στις περιπτώσεις που οι στόχοι δεν θα επιτευχθούν θα “παγώνει” το 10% της κρατικής επιχορήγησης κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους , ενώ θα προβλέπονται και περαιτέρω κυρώσεις για τους φορείς που δεν θα υποβάλλουν έγκαιρα τις εκθέσεις επίτευξης των στόχων.
Αναφορικά με την πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, το Δημόσιο θα πρέπει μετά τη μείωση των οφειλών από τα 9,4 δισ. ευρώ στο τέλος του 2012 στα 4,7 δισ. ευρώ στο τέλος του 2013, να ολοκληρώσει την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που αφορούν το 2012 και το 2013, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια στην εκκαθάριση των οφειλών που αφορούν την περίοδο πρίν από το 2012.
Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών πρίν από το 2012, επεκτείνεται πλέον έως το 3ο τρίμηνο του 2015 και κατά συνέπεια ο απολογισμός για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
Ειδικά για τον ΕΟΠΠΥ, θα πρέπει έως το τέλος Ιουνίου να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του οργανισμού, οι οποίες αφορούν ενδονοσοκομειακή φροντίδα, έως το τέλος Σεπτέμβριου τις υποχρεώσεις φροντίδας εξωτερικών ασθενών, ενώ μέχρι το τέλος του 2014 θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο έλεγχος όλων των προ του 2013 ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του. Όπως αναφέρει το μνημόνιο, η ολοκλήρωση του ελέγχου θεωρείται απαραίτητη, ώστε να πιστοποιηθούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΥΥ και στη συνέχεια να προχωρήσει η εξόφληση τους.
Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι μέχρι τον Ιούνιο θα περάσει από τη Βουλή νόμο με τον οποίο θα ορίζεται ότι από τον Ιανουάριο του 2015 όλες οι απαιτήσεις νοσοκομείων και ιατρών θα πρέπει να υποβάλλονται στον ΕΟΠΥΥ ηλεκτρονικά. Παράλληλα θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα ελέγχου όλων των απαιτήσεων που υπάρχουν προς τον ΕΟΠΥΥ, από τον Ιανουάριο του 2014 και μετά, ώστε να πιστοποιηθούν οι οφειλές και στη συνέχεια να ξεκινήσει η αποπληρωμή τους.
Του Αλέξανδρου Κλώσσα

Κατάργηση φοροαπαλλαγών, επιμήκυνση έκτακτης εισφοράς
Η έκτακτη εισφορά θα επιμηκυνθεί προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό του 2015 αλλά αυτό το ζήτημα θα συζητηθεί εκ νέου το φθινόπωρο. Θα ξεκινήσει κουβέντα για τη μείωση των ανώτατων φορολογικών συντελεστών αλλά θα καταγραφούν όλες οι φοροαπαλλαγές με στόχο την κατάργηση των «αναποτελεσματικών και άδικων». Πρόκειται για μερικές από τις κυριότερες προβλέψεις του νέου μνημονίου όσον αφορά στη φορολογία και οι οποίες πρόκειται να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί ο φορολογικός μηχανισμός και το φορολογικό σύστημα. Ας δούμε αναλυτικά τις κυριότερες φορολογικές προβλέψεις του νέου μνημονίου.
Η ελληνική κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό για το 2015 αλλά αυτό θα κλείσει με την επιμήκυνση μέτρων που λήγουν όπως είναι η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης. Ωστόσο, στο μνημόνιο σημειώνεται ότι το θέμα αυτό θα επανεξετασθεί στο πλαίσιο της σύνταξης του νέου προϋπολογισμού το φθινόπωρο. Για την εισφορά αλληλεγγύης προβλέπεται επίσης ο επανασχεδιασμός της αλλά με ουδέτερο δημοσιονομικά τρόπο, που σημαίνει πιθανότατα αλλαγές σε συντελεστές με αυξομειώσεις και αλλαγές ορίων εισοδήματος.
Το αναθεωρημένο μνημόνιο προβλέπει επίσης:
-την επικαιροποίηση της λίστας των φόρων υπερ τρίτων και την κατάργηση των περισσότερων από αυτούς από ην 1-1-15.
-την καταγραφή όλων των φοροαπαλλαγών και την κατάργηση από την 1-1-15 αυτών που θεωρούνται αναποτελεσματικές και άδικες.
-καταγραφή των φορολογικών κινήτρων για επενδύσεις και κατάργηση αυτών που θα κριθούν άδικες και αναποτελεσματικές.
-μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ. Ο φόρος θα επιστρέφεται χωρίς έλεγχο σε όσες επιχειρήσεις είναι συνεπείς στην απόδοση του φόρου και δεν έχουν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις την τελευταία διετία.
-έως το τέλος Ιουνίου θα πρέπει να έχουν θεσπιστεί γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης εισόδου των φορολογικών ελεγκτών στις εγκαταστάσεις ελεγχόμενων επιχειρήσεων και ειδικά σε περιπτώσεις φορολογικής απάτης.
-έως το τέλος Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες για την είσοδο φορολογικών ελεγκτών σε επιχειρήσεις που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο. Οι έφοδοι θα γίνονται προκειμένου να ελεγχθεί η κατάσταση ρευστότητας της επιχείρησης αλλά και να αξιολογηθούν περιουσιακά της στοιχεία που μπορούν να ρευστοποιηθούν.
-θα διευρυνθεί η έννοια της φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής σε κάθε είδος φορολογίας και θα αναθεωρηθεί ο νόμος για το ποινολόγιο της εφορίας.
-θα δημιουργηθεί ένα σύστημα έγκαιρης δημόσιας ενημερώσης για τους πλειστηριασμούς ακινήτων οφειλετών της εφορίας. Στους πλειστηριασμούς θα γίνονται αποδεκτές προσφορές που ξεπερνούν το κόστος του πλειστηριασμού ενώ η τιμή εκκίνησης θα καθοριστεί σε ένα επίπεδο που θα εξασφαλίζει ότι θα γίνονται έγκαιρα οι πωλήσεις ακινήτων. Να σημειωθεί ότι στο κείμενο του μνημονίου που ήταν ενσωματωμένο στην έκθεση της Κομισιόν αναφερόταν ότι η τιμή εκκίνησης θα ήταν στο 1/3 της αντικειμενικής αξίας. Η διατύπωση αυτή άλλαξε τελικά και είναι πιο γενική. Ωστόσο, και πάλι δεν αποσαφηνίζεται πόσο θα μειωθεί η τιμή εκκίνησης στους πλειστηριασμούς.
-η μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης θα θεωρείται σοβαρό αδίκημα ως προς τον ΦΠΑ ανεξάρτητα από τον αριθμό των αποδείξεων που δεν εκδίδονται. Το σύστημα της παράβασης ανά απόδειξη θα ισχύει μόνο για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος. Στην πράξη και μια απόδειξη να μην εκδίδει μια επιχείρηση θα διώκεται για απάτη όσον αφορά στον ΦΠΑ.
-μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει η έκδοση των εκκαθαριστικών του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ). Το capital.gr έγραψε πρόσφατα ότι η εκκαθάριση θα γίνει στις 18 Ιουνίου. Το φθινόπωρο θα αξιολογηθούν οι φοροαπαλλαγές του ΕΝΦΙΑ με στόχο την κατάργηση όσων θεωρηθούν αναποτελεσματικές ή άδικες.
-οι σημερινές αντικειμενικές αξίες θα παραμείνουν στο ύψος τους έως και τον Ιανουάριο του 2017. Τον Ιανουάριο του 2015 θα δημιουργηθεί ειδική ομάδα μελέτης, ως τον Σεπτέμβριο του 2015 θα συγκεντρωθούν τα στοιχεία για τις τιμές στην αγορά, έως τον Ιανουάριο του 2016 θα θεσπιστεί ένας δείκτης τιμών και θα διασταυρωθούν τα στοιχεία για την ακίνητη περιουσία των φορολογούμενων και τον Ιανουάριο του 2017 θα γίνει η εξίσωση των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές των ακινήτων.
Του Σπύρου Δημητρέλη


Πηγή:www.capital.gr


Πηγή:www.capital.gr


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μετάφραση

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχείο ιστολογίου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Ο Διαχειριστής της σελίδας

Ο Διαχειριστής της σελίδας
Η διαχείριση της ιστοσελίδας Υπάλληλοι Περιφερειών Ελλάδος, γίνεται από τον υπάλληλο της Περιφέρειας Αν. Μακ. & Θράκης (Π.Ε. Ξάνθης) Χαράλαμπο Ευστρατίου, Σύμβουλο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του ΣΥΠΕΞΑ και τ. Πρόεδρο Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ξάνθης. Η σελίδα δημιουργήθηκε για την καλύτερη ενημέρωση των Υπαλλήλων στις Αιρετές Περιφέρειες Ελλάδας. Συνάδελφε θα θέλαμε την βοήθεια σου, για να μπορέσουμε να αναδείξουμε τα προβλήματα των Περιφερειών αλλά και των υπαλλήλων που υπηρετούμε σε αυτές. - Τηλ. : +30 6942434142 και mail: (xaralamposeystratioy@gmail.com)
Από το Blogger.